Aquells que vulguin fer els seus tràmits administratius sense cues interminables ja estan més a prop d’aconseguir-ho: arriba l’idCAT.


L’idCAT és un identificador digital emès per l’Agència Catalana de Certificació que ens permetrà fer gestions per Internet assegurant la nostra identitat. És com una signatura digital sense la qual no tindrien validesa les gestions on-line que es realitzen en diferents òrgans administratius, universitats, entitats financeres i altres organismes. Com l’idCAT també aporta confidencialitat als formularis habituals, és una eina molt útil i segura per realitzar aquests tràmits sense moure’s de casa.

Per aconseguir l’idCAT amb les vostres dades personals i així aconseguir la vostra identitat digital que us identificarà a Internet, podeu sol·licitar-ho des de la pàgina web de l’idCAT: només heu de seguir les instruccions, omplir les vostres dades, passar a recollir-lo a alguna de les Entitats de Registre que comprovaran la veracitat de les vostres dades, i finalment instal·lar-lo al vostre ordinador.

Al Baix Llobregat hi ha les següents administracions on aconseguir el clauer amb la corresponent identitat digital:
- Ajuntament de Cornellà (Plaça de l’Església, s/n)
- Ajuntament del Prat (Plaça de la Vila, 1)
- Ajuntament de Castelldefels (Plaça de l’Església, 1)
- Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts (Plaça de la Vila, 1)

Aquest tràmit és gratuït pels primers cinc certificats digitals que es demanin, que tindran una validesa de quatre anys i es podran renovar dos mesos abans de la seva caducitat.

En el cas de pèrdua, robatori, mal estat o mentre s’envia a reparar un ordinador on està instal·lat, es recomana suspendre l’idCAT trucant al telèfon 902 90 10 80.

Sonia López

Més informació:
- idCAT
- Agència Catalana de Certificació
- “Els tràmits administratius, des de casa” (El Prat TV)

0 Comments:

Post a Comment